Eredendően spórolásból találták ki a drift szerelmesei, de ma már menőznek inkább vele! :D

Azt tudni kell, (ha bizonyos mértékben) egy keskenyebb gumit széles felnire felfeszítünk, akkor az oldalfalai dőlésszöget vesznek fel a felni széle és a tapadó felület között. Ezáltal az oldalirányú stabilitása a guminak megnő, és jobban fogja bírni a kanyarokban a terhelést, merevebb lesz. Na ezt azok a driftelők találták ki, akiknek nem volt pénzük drága széles és merev oldalfalú gumikra. Ez a fajta átalakítás is megállta a helyét, és jelentősen pénztárca kímélő volt, csak egy őrült gumist kellett találni hozzá. Manapság inkább a stílus miatt teszik fel, hogy valami szembeötlő legyen és az ember hátrahőköljön a látványtól! :D

22 hozzászólás

  • BitPork 2016. július 4. 08:50

    1
    Annyi hozzáfűznivalóm lenne , hogy idióták.
  • Gerisone 2016. július 4. 09:36

    2
    értem én ezt, de mi az a HAJ???? :D
  • ovecboy 2016. július 4. 09:41

    3
    Egy-két képen, illetve a videón ami van, az már túlzás, amikor nem csak a felni széle van ki a gumi alól.
    Nekem a 7 coll széles felnijeimre van felpattintva a 195-ös gumi. Az éppen egy picivel keskenyebb, mint amennyi kellene rá, és "egészségesen" feszül ki a gumi oldalfala. Ha kidudorodik oldalra a gumi, mert pl egy gyári 4,5-5,5 coll széles felnire rádobják a 215-ös gumit, mellé egy /60 vagy /65-ös falmagassággal, na az undorító. Inkább a teherautó vagy a "mamafurgon" jut róla eszembe.
    Amit itt látni egy-két szélsőséges feszítést, az tényleg a hülyeség és a fölösleg kategória, pláne annyira negatív kerékdőléssel. Futómű átalakításánál különösen fontos az ésszerű, jó beállítás, mert az autó stabilitása nem játék. A gyári beállítás mindennapos használatra nem rossz, de egy kis ültetés akkor se árthat (30mm), és nem korlátozza a használhatóságot, de az után is be kell újra állítani a futóművet szakszerűen. Ha néha napján vereted az autóval, de a mindennapokban is használod, akkor a 60mm-es ültetés bőven elég.Nekem úgy van az autóm 10 éve (!) és eddig egyszer akadtam fel vele, akkor se közúton, hanem egy szájbavert kapuvasra. Hátrányát igazából sose éreztem, az autó stabilitása javult, mert lentebb került a súlypont, minimális negatív kerékdőlés van az első kerekeimnél (kb 10ezer km-el kevesebbet bírnak a gumik, mint ha nem lenne) és a kanyarstabilitás, illetve a stabil kanyarsebessége az autónak érezhetően jobb, mint amikor még gyári volt, valamint a lecsökkent magasság miatt a légellenállás is minimálisan csökkent, ami értelem szerűen fogyasztáscsökkenést eredményez (na nem literekről beszélünk 100km-enként, inkább 1-2 deci ezer kilométeren, de akkor is csökkent). Fontos, hogy a tuning szó alapvetően a "tune" (beállítás) szóból ered, tehát a lényege az optimálisnak semmiképpen se mondható gyári beállítások optimalizálása egy adott célra. Kinek mi a célja, alázni a népet versenyeken, akkor az, nekem csak egy "sleeper" élményautó kellett, egy régi, látszólag nagy dudva szedán, amivel lehet élvezetesen és ésszel is autózni.
  • [ törölt felhasználó ] 2016. július 4. 10:13

    4
    De szarul néz ki
  • BitPork #3 2016. július 4. 13:14

    5
    @ovecboy: Az a gumi nem erre készült. Ahogy az autókat sem arra találták ki h 2 mm-re a földtől használják őket a napi életben.
  • [ törölt felhasználó ] #5 2016. július 4. 15:00

    6
    @BitPork: Én úgy röhögök mikor leszakad nekik a lökhárító.
  • Kalmani 2016. július 4. 15:26

    7
    Szeintem műszaki analfabéta aki ilyet csinál egy autóval. De legalább szarul néz ki.
  • ovecboy #5 2016. július 4. 15:58

    8
    @BitPork: azért a 2mm-el vitatkoznék, ha nem értesz hozzá, akkor pofa súlyba... Amiket fotózva lehet látni, hogy a földön csücsül, azokban többnyire airride rendszer van, és csak parkoláshoz "show-car" szerepben eresztik le a földre, úgy, hogy egy karóra szíja sem fér be alá. Van akiknek ez tetszik (illetve kb. 10 éve nagyon ment ez a stílus, a "singleframe" hűtőráccsal együtt, ami nekem már akkor sem tetszett), ízlésen fölösleges vitatkozni, és hülyeséget sem kell mondani. Haverom ugyanolyan autója mint az enyém állítható futóművel napi használatban 100mm-rel (gyengébbeknek 10cm) volt leültetve a gyárihoz képest, az már saját bevallása szerint is korlátozta a mindennapi használatban, aztán egy kicsit feljebb állította, de az én 60mm-es ültetésem még bőven használható. így is kb 10 centi a szabad hasmagassága az autómnak, ami bőven elég a mindennapokra, nem offroad autó, az megint egy másik kategória, ott a tuning arra van kihegyezve, ennyi. Nem kell felrakni a magas padkára, de azt amúgy se tenném. Fekvőrendőrön sem akadok fent vele, ha nyomvályús az út, akkor meg nem a nyomvályúban kell menni, hanem a puklikon, oszt' kalap kabát. Az meg nekem nem tetszik, ha a kerék meg a sárvédőív közé lazán befér a combom. Ha fa$zául fel van peremezve a sárvédő, még bele se ér a gumiba. Emellett egy rendes ültető futómű keményebb is a gyárinál, sokkal élvezetesebb vele autózni, kanyarvadászkodni. Csak legyen a motornak is kellő ereje (nem az 1.2-es Fabia meg az 1.3 Szuszka kell, hogy adja az alapot).
  • ovecboy 2016. július 4. 16:04

    9
    1.2 Fabia akart lenni, csak nem ismerem itt ezeket a parancsokat és sikeresen beszúrtam a második képet
    Na szóval nem a Skoda Fabia 1.2 HTP meg a Szutyoki Swift 1.3 kell, hogy tuningalap legyen
  • ovecboy #7 2016. július 4. 16:06

    10
    @Kalmani: bizonyos szélsőséges esetekben beszélhetünk erről, de ha kifejezetten driftre akarja állítani, akkor a nagy fokú (szemmel is látható) negatív kerékdőlés az nem hátrány, sokkal nagyobb kanyarsebességet enged, és a túlkormányzási hajlamot is növeli, ami a drifthez kifejezetten hasznos.
  • BitPork #8 2016. július 4. 16:52

    11
    @ovecboy: Amilyen a stílus olyan az ember. Ezzel a megnyilvánulásoddal már nem fogok vitázni, mert a sötétséggel nem lehet :)
    Annyit elmondanék, hogy az elmúlt 10 évben csak állítható futóművel szerelt autóim voltak-vannak. 5 éve aktívan autós találkozókat szervezek, és autó< moderálva > vagyok a szó minden értelmében. És csak hogy még egy pofont adjak a gyomorforgató előítéleteidnek, itt van a három utolsó autóm:

    A kép jobb szélén áll háttal

  • BitPork 2016. július 4. 16:55

    12
    Jah még egy apróság. A fogyasztás csak bizonyos sebességig csökken, mert utána a keletkező leszívóerőt is le kell győznie a motornak.
  • ArkaChopa #11 2016. július 4. 17:20

    13
    @BitPork: már bocs, de egy driftelő szemében ez a 3 járgány egy kalap shit rotfl
  • BitPork #13 2016. július 4. 19:04

    14
    @ArkaChopa: Semmi baj, megbocsájtom :) Ugyanakkor driftelni zárt pályán kell, nem élő forgalomnak szánt helyen (ami nincs elzárva). A fajtát is a halálba büntetném - bármilyen nem homogenizált és típusengedélyes átalakítást elkobzással kellene jutalmazni- aki utcai használat alatt olyanokat mond és ír h "reális". Megmondom mi a reális: az ami a kreszben és a KÖHÉM rendeletekben le van írva. Bármi azon kívüli, nem legális. Érdekes, ha nekem kellett életemben nagy sebesség, állítható magasság, akkor megvettem gyáriban. (Igen, ha kellett éveket dolgoztam és spóroltam érte). Ha a megengedett felett akartam menni akkor pereputty és pályanap. Miért olyan nehéz ez másnak?
  • ArkaChopa #14 2016. július 4. 19:07

    15
    @BitPork: én se vagyok a pályán kívüli driftelés híve, találkoztam már pár arccal....persze nekik nem ment. :D
    De amúgy lehetne lazább a Magyar engedélyeztetés. Pl. amcsiban szinte bármire rápattintják a rendszámot, de nálunk egy kis változtatás után már lehetetlen üzemeltetni. A rendőr megállít, rendszám le. Ez akár lehet egy spoiler miatt is.
  • BitPork 2016. július 4. 19:52

    16
    Usákoknál van olyan állam ahol nincs olyan h műszaki vizsga :)
    Én nem szeretném h lazulna itthon a szabályozás, mert ha ilyen szigor mellett ennyi trágya, közveszélyes szutyok jár az utakon, akkor lazításnál mi lenne?!
    Éppen tegnap láttam egy wartburg kombit ami utánfutót húzott és volt rajta hátsó spoiler!!!
  • ArkaChopa #16 2016. július 4. 19:54

    17
  • ivánka76 #7 2016. július 5. 13:03

    18
    @Kalmani: nem lennék meglepve ha az avatarod valós lenne.
    Kurva sokat tudhatsz a gumikról, csak sajna apád nem tudott olyan sokat...
  • ovecboy #12 2016. július 7. 14:19

    19
    @BitPork:
    Na szóval: Az autóid közül talán a régebbi Audi, az azt mondom, jó. De szemmel láthatóan neked inkább a full gyári ami bejön. Szerintem (megint csak saját vélemény) a Tuareg az egy kalap kaki. az látszik a járműtörténetedből, hogy bőven van mit a tejbe aprítani, de ez másodlagos. Tény, hogy a pálya meg a közút az két külön dolog. A sufnizós, rugóvágós kis hülyegyerekeket meg én is tarkón lőném. Nekem minden ami az autómban nem gyári, az TÜV minősített. A magyar hatóságok által annyira kedvelt és emlegetett átalakítási engedély az nincs, mert a TÜV jelöléses cuccok a konkrét autóra lettek kifejlesztve, nem kis pénzekből. Azt meg ne mondja senki, hogy amikor a zsaruk ilyesmivel kezdenek vegzálni az nem a kötekedés kategória, mert egy esetben fenyegetőzött, hogy elküldi az autót műszakira, én mondtam, hogy rendben van te gyökér, de ha átmegy, akkor te fizeted ki a vizsgadíjat. És láss csodát, az ezt követő szavai csak ezek voltak: "További jó utat kívánok!"
    A leszívóerőhöz: ha már olyan tempóval autózol, ahol a leszívóerőt külön le kell győzni, akkor már régen nem csak az fogja generálni a plusz fogyasztást. Illetve ahhoz, hogy az autó alja és a talaj között annyira felgyorsuljon a légáramlás, hogy "odaszívja" az aszfalthoz az autót, ahhoz 1. már nagyon közel kell lenni a talajhoz, 2. az autó alját is speciálisan ki kell alakítani erre a célra több okból is, de elég csak annyit mondani, ha véletlen leüti az alját, egy pillanatra megszűnik ez a szívóerő, és kész a baj (gondolj csak Senna halálos balesetére, azóta nem sima a Forma-1-es autók alja)
  • ovecboy #19 2016. július 7. 14:21

    20
    @ovecboy:
    már megint az a rohadt képbeszúrás.
    A végén: Forma-1 es autók alja...
    Ja, a sikeresen beszúrt képen a Mazda kereke már szerintem is túlzás, minden tekintetben, arról nem is beszélve, hogy a japán gépeken ez a stílus amúgy sem mutat túl jól.
  • BitPork #19 2016. július 7. 15:13

    21
    @ovecboy: a leszívóerő nagyságáról nem beszéltem , csak a meglétéről ;) Literben mérhető a fogyasztáskülönbség az eddigi tapasztalataim szerint a legalacsonyabb állás , és bármi más között már 90-nél is. Az autóim alja nem teljesen sík, de pont a terepképességük miatt ( a C6nál ez vicc volt csak ) védettét tették.
    A TÜV nem itthoni norma. Tetszik nem tetszik, itthon illegális és ezen nincs mit vitatkozni. Az meg hogy a szerencsétlen rendőrrel szívózol, ahelyett hogy végigjárnád a hivatalos utat előtte, ahogy kell, nem szép dolog. Mert be lehet jegyeztetni, csak macerás. És ezt a rendőr jól tudta - nem azért engedett el mert haj de megijedt a kijelentésedtől, hidd el. Próbálgasd még ezt előadni pár rendőrnek majd kapsz egy olyat mint egy ismerős aki csupa TÜV alkatrészt pakolt az Ibizájába (amitől lett neki 220+Le az 1.9tdi) oszt mobil mérésre kiintették és kapott egy 6 számjegyű büntit meg elvették a rendszámot és a forgalmit. A papírra még az is felkerült, hogy a gyári mérethez képes nem váltóméret rajta a kerék...
  • ovecboy #21 2016. július 14. 13:06

    22
    @BitPork:
    Tipikusan a kötözködés kategória, mind a zsaruk, mind a hatalom részéről. Illetve nem utolsó sorban az államkasszából elszórt pénzek pótlása, retkes parasztok. Mivel EU-ban vagyunk (remélhetőleg maradunk is), így nekem ne mondja senki, hogy olyan papírt és alkatrészeket nem kell elfogadniuk a hatóságoknak, amit amúgy az egész unió területén (de még Svájcban is, unión kívül ugye) mindenhol elfogadnak.
    Csak egy példa: ha pl németben veszel egy széttuningolt autót, kinti érvényes papírokkal, illetve az utólagos alkatrészek TÜV papírjával, akkor azt a honosításnál, ha a feje tetejére áll az NKH-s vizsgabiztos, akkor is el kell fogadnia. De tudom, itthoni mentalitás, csak a gyári, csak egy fajta, csőlátással előre, de a legjobb az lenne (autózás terén) ha a Puli visszatérne, illetve tömeggyártana, csakis villanyautót, és semmi mással nem lehetne közlekedni az országban csak azzal, mert az magyar, nemzeti (hú de fontos) és zöld. Ha már egy Wunderbaum lóg a tükrön, már rendszám le, mert nem gyári, meg nem magyar.
    Hagyjuk már. Kicsit a mentalitáson kéne változtatni, a nép részéről úgy, hogy nem megy vakon a hatalom után, mert úgyse tehet semmit, mindent benyel, aztán otthon puffog.
    A zsaruk meg többnyire arra játszanak, hogy úgyse mersz visszapofázni. Az ominózus esetben azzal is megvádoltak, hogy nem voltam bekötve, pedig be voltam. Mindenképpen büntetni akart. Én megmondtam neki, hogy be voltam kötve, de amúgy se láthatta, mert egy mellékutcából fordult mögém (!), és hátul az autó (B oszloptól hátra) koppra le van sötétítve (legálisan, plasztikkártya és beragasztott jóváhagyás megvan, 2006 óta). Szóval ha helyben lesz*p ingyen és bőnyállal, akkor se tudott volna rám varrni semmit a kis hatalom-bérenc.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!