1 hozzászólás

  • jk88 július 17. 21:47

    1
    #5
    Egész pontosan VK 4501 (P), Ferdinand Porsche verziója a Tigris I-re. A Henschel vállalat verziójával versenyzett, mindkettőt Krupp toronnyal szerelték. Technikailag az egyik első "hibrid" jármű, mert a két benzinmotor nem közvetlenül a lánctalpakat hajtotta, hanem egy-egy generátort, és az azok által termelt árammal villanymotorok mozgatták a járművet. Így nem kellett sebességváltó, és elviekben előre és hátramenetben is ugyanakkora sebesség érhető el. Miután az elektronikai vezérlés még eléggé gyerekcipőben járt akkoriban, ezért a megbízhatósággal akadtak apróbb gondok, a harckocsi nagyon hajlamos volt a kigyulladásra/elektromos tüzekre. A tesztek során is történt ilyesmi, ez is közrejátszott, hogy végül a hagyományos építési Henschel verzió lett a befutó.
    Viszont Porsche annyira bízott magában, hogy még a tesztek lefutása előtt legyártott 90 alvázat. Amikor aztán végül mégsem ő nyert, az alvázakra torony nélkül illesztették rá a 88-ast, így született meg a Ferdinand (Elefant) páncélvadász.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!