Vadászok

Két hasonló képtelenség

videó

Robotkutya


Küldd el barátodnak, munkatársadnak!

Csak valós feladó esetén továbbítunk.

  Képtelenség a Facebookon is! Lájkolj a legjobb képtelenségekért!

Már 26 hozzászólás: Vadászok

1

Magister május 7., kedd 21:43 2013

Magam is vadász vagyok, fácán nevelésből írtam az első diplomámat, így nem laikusként ítélem meg, jobban mondva el amit a képeken látunk.A dobozból feldobált csoffadt fácánok lelövöldözésének semmi értelme. Lehet ezt kulturáltan, etikusan is csinálni. Vadásztattunk németeket "saját" nevelésű fácánra. Először húzták a szájukat mert nevelt madárra megyünk. Azután még hat éven át jártak vissza...

2

qqriq64 május 7., kedd 21:44 2013

Micsoda igénytelen barmok. Ez valami kolumbiai kartell sameszeinek a szórakozása?
Az a medve ahogy ki van tömve...
Elképesztő.

3

DiEgO_Cort3zZz május 7., kedd 21:52 2013

Mint level 3-as horgász én határozottan nem szeretem, sőt, elítélem a vadászatot (természetesen elfogult vagyok). Az urak ha odaköhhintenek a puskétájukkal, akkor szegény állatnak esélye sincs. Még ha nem is találja el rendesen a prédát, akkor is nagyon keményen beszopja szegény vad.

4

DiEgO_Cort3zZz május 7., kedd 21:52 2013 hozzászólt ehhez: 3

@DiEgO_Cort3zZz: level háromas és nem az a kép oda...

5

Magister május 7., kedd 22:10 2013 hozzászólt ehhez: 3

@DiEgO_Cort3zZz: egyrészről igazad van, mert nagyon felhígult a vadásztársadalom. Sok a pénzes lődühonc aki etikáról, korrekt viselkedésről semmit sem tud. Bár magam sem vagyok öreg, én végigjártam a létrát. Éveken át voltam tagjelölt, közben az öregektől megtanultam amit az erdőről, a vadról, az etikus szép vadászatról kell. Van egy idézet Széchenyi Zsigmondtól, ami mindent elmond a korrekt vadászról: "A vadászat: vadűzés és erdőzúgás, de több erdőzúgás."

Ami a horgászatot illeti: egy kajával felpakolt horgot belógatsz a vízbe és várod, hogy egy hal ráharapjon. És ha ráharapott a csalira akkor jön a hosszan tartó kínszenvedés és vergődés mire partra húznak, ahol fuldoklik az állat míg leméred, hogy nem mérten aluli-e. Ha megfelelő a méret, akkor vödörbe vagy szákba teszed ahol csak tovább szenved. És ha méreten aluli, akkor egy nyílt sebbel a szájában félholtra fárasztva nagy kegyesen visszadobod. Akkor már inkább lőjenek le

Egyébként a horgászatot és a vadászatot nem lehet összehasonlítani ám egy dolog közös bennük: egyik SEM sport!

6

DiEgO_Cort3zZz május 7., kedd 22:23 2013 hozzászólt ehhez: 5

@Magister: Egy sporthorgász a halat szabadon engedi és nem csak úgy, bekúrva a vízbe. A fárasztás után a halat "párnára" helyezik (pontypárnának hívják felénk, magam is inkább őket próbálom kifogni), mely készség szivacsos és puha, ahol a hal nem veri szét magát miközben csapkod. A horog helyét fertőtlenítővel és gyógyulást elősegítő spray-val kell kezelni. Léteznek olyan horogelőkék és kötési módok, amik a hal sérülésének esélyét minimalizálják a küzdelem során. Szákba, hálóba nem kerül, kb 3-4 perc alatt újra úszkál.
Viszont egy szarvas sebeit már csak kalocsi paprikával, makói hagymával és egy szép bográccsal kezelik.
A Széchényi idézet pedig nagyon tetszik, s ilyen megvilágításban egy nüansszal közelebb kerültek a rendes vadászok a szívemhez.
Amúgy meg ha egyszer az élet addig csűri-csavarja a maga fura fonalát, hogy egy jó sör mellett cseverésszünk, hát legfeljebb nem beszélünk a hobbinkról.

7

andalas május 7., kedd 22:29 2013 hozzászólt ehhez: 5

Olyan nincs ahol egymást lövik?
@Magister: etikus, szép vadászat? Az akkor létezik ha a jeti, meg a Loch Ness-i szörny is!

8

Magister május 8., szerda 09:21 2013 hozzászólt ehhez: 6

@andalas: nagyot tévedsz. Igen is létezik etikus vadászat. Ha elmegyek vadászni és egész nap keresem a vadat de semmit sem lövök, én akkor is jót vadásztam. Ha tudok lövést tenni akkor is csak akkor lövök, ha biztosan úgy találom el az állatot, hogy azonnal végez vele és nem szenved semmit. Mindezt persze azután, hogy megállapítottam, hogy "golyóérett" azaz nem túl fiatal, nincs kicsinye stb stb. Miután elejtettem a vadat két apró ágacskát török egy bokorról. Az egyiket belerakom a vad szájába, ez az utolsó falat. A másikat belemártom a vérébe és a omra tűzöm, ezzel tisztelegve a vad előtt. Miután vissza értünk a vadászházhoz a vadak un. terítékre kerülnek. Ez egy ágakból rakott kör melyen belül helyezik el az állatokat, - fajonként más más a szokás - a két oldalára máglya kerül. Ezt levett pal néma csendben állják körül a vadászok tisztelegve a vadaknak, ha van kürtös a társaságban akkor az eseményt kísérheti vadászkürt. Nem kívánom, hogy megértsd mindez mit is jelent, ezt látni, átélni kellene. Az ami a fenti képeken zajlik, sokminden lehet, de nem vadászat és azok akik csinálják, sok mindenek csak nem vadászok. Egy igazi vadász tiszteli és szereti az állatokat, a fentieknél ennek nyoma sincs. A magam részéről hányingerem van az ilyen alakoktól...

@DiEgO_Cort3zZz: kicsit kisarkítottam a dolgokat. Én jobban ismerem a horgászatot, mint te a vadászok szokásait. Egyébként ha mindenképpen visszadobod a halat akkor minek fogod ki? (Én nem gyűjtök trófeákat, csak azt lövöm le amit meg is fogok enni.) Minek kínzod, hiszen a fárasztás, a légszomj stb biztos hogy nem öröm a halnak. Te is biztos vidám lennél, ha valaki jól elverne majd kárpótlásul puha párnákra fektetnie. A vadászat során nem vaktában lövöldözünk, létezik vadgazdálkodás azaz meg van határozva, hogy az állomány fenntarthatósága végett melyik fajból mennyit kell kilőni. Ha időd és lehetőséged engedi, akkor olvass el egy két könyvet Széchenyitől. Ami a sör melletti dumálást illeti: az első kört én állom!

9

Chaerea május 8., szerda 09:28 2013 hozzászólt ehhez: 7

@andalas: Miért mi a baj a vadászattal? Ember megy erdőbe (képzetten, felkészülten), türelmesen vár (akár fél napot), meglát rókát, fellobban vadászszenvedély, lő (ügyesen, azonnal öl) összeszedi, vadászélmény (állományritkítás), örül. A vadászattal nincs semmi baj, ha nem öncélúan, de minimum felelősséggel teszi az ember fia!

10

TonyEricsson május 8., szerda 13:45 2013 hozzászólt ehhez: 7

@andalas: A jeti igen is létezik! :@ A beszólásért pántlika
Viszont a vadászat etikátlan!

11

laci42 május 8., szerda 14:23 2013 hozzászólt ehhez: 8

@Magister: egyetértek az összes hozzászólásoddal

12

andalas május 8., szerda 17:28 2013 hozzászólt ehhez: 8

@Magister: ami kioltja egy élőlény életét abban én nem látok semmi etikusat! Szóval, ha megölök egy ember, beleteszek a szájába egy ágat ésatöbbi akkor azzal már fel is vagyok oldozva a gyilkosság alól? Szuper! Nekem személy szerint az olyan vadászattal is bajom van amit te most leírtál, de az ilyen vadászat kb. olyan ritka mint a fehér holló. A fent látható vadászatról meg regényeket tudnék írni. Nekem eddig egy vadász se tudott értelmes okot felhozni a vadászat mellett!

13

andalas május 8., szerda 17:33 2013 hozzászólt ehhez: 9

@Chaerea: hány ilyen ember van? Szerintem te is megtudod számolni egy kezeden.
Ember megy az erdőbe részegen, nem vár türelmesen mert a szóró közelébe van felállítva a les, meglát egy rókát, megörül hogy végre ölhet valamit (ha már a rókánál tartunk, a legkevesebb esetbe lövik, hanem kotorékozzák meg csapdázzák meg mérgezik , a mérgezés meg még nagyon sok más állatot is megöl, védettekekt is) , lő->ha nem egy vadásztársát akkor olyan bénán, hogy az esetek többségébe még utána napokig szenved az állat, ő meg hazamegy, hogy na ma is sikerült megölnöm valamit, a lelke megnyugszik és ennyi.

14

andalas május 8., szerda 17:35 2013 hozzászólt ehhez: 10

@TonyEricsson: igazad van! Én is láttam már a Jetiaput !

15

TonyEricsson május 8., szerda 17:42 2013 hozzászólt ehhez: 14

@andalas: IV Tony! :nagymellényesszmájli:

16

andalas május 8., szerda 17:45 2013 hozzászólt ehhez: 15

@TonyEricsson: pontosítsunk! 4. villám Tony!

17

Magister május 8., szerda 18:53 2013 hozzászólt ehhez: 12

@andalas: egy ok a vadászatra: vadgazdálkodás!
Mivel kicsiny hazánkban nincsenek ragadozók ezért nincs ami korlátozza a populációk nagyságát. A mezőgazdasági termelés pedig bőséges táplálékforrást biztosít. De, hogy konkrét példával is éljek: Magyarországon az őz állomány a rendszerváltás és 2000 között megháromszorozódott és ez nem háromszoros károkozással jár. Ha pedig a vadak felzabálják a takarmányt, kárt okoznak a gyümölcsösökben stb azt te is megérzed a pénztárcádon, mert minden drágább lesz. Emellett a vadásztársaságok nemcsak ölik a vadakat, hanem gondoskodnak is róluk, Télen mikor mindent hó fed, jó hogy jönnek a hülye vadászok és megetetik a vadakat.
Közben eszembe jutott még egy indok: táplálék forrás.
A vadhús rendkívül ízletes és egészséges és ahhoz, hogy hozzájuss, bizony ölni kell.
És egy újabb: zoonózisok (állatról-emberre is terjedő ségek) kordában tartása.
Ami a rókákat illeti: a legnagyobb hibája, hogy rengeteg séget, mint pl a veszettség hordoz, illetve terjeszt. Nem tudom, honnan veszed, hogy mérgezik illetve csapdázzák őket. Méreg kiszórása szigorúan tilos (egyéni akciókra nincs ráhatás) csapdákból pedig csak és kizárólag az élvefogó csapdák használhatóak. Ha sok a és nincs kordában tartva a szaporulat, akkor képesek teljesen kiirtani egy-egy nyúl vagy fácán populációt. Tehát van egy újabb indokunk: Más vadfajok életterének, életminőségének védelme.

Egy vad megölését egy gyilkossághoz hasonlítani elég meredek dolog, bár vannak emberek akikre szívesen lövöldöznék. Ha egy állat megölését gyilkosságként fogod fel, akkor minden bizonnyal vegetáriánus vagy és véletlenül sem fogyasztasz állati eredetű élelmiszert vagy vásárolsz bőr cipőt vagy táskát. Hisz mi különböztet meg egy disznót egy vaddisznótól?

Ami az általad leírt vadásztípust illeti: sajnos vannak egy páran, de ők a kisebbség, bár ők vannak reflektorfényben pont a hülyeségeik miatt. Az, hogy az ilyenek alapján alkotsz képet a vadászokról, a legjobb esetben is vétkes általánosítás. Tudom, hogy nem foglak tudni meggyőzni, de ha annyit sikerül elérnem, hogy egy kicsit nyitottabb legyél és ne zsigerből utáld, már megért.

18

rima_pudendi május 8., szerda 20:01 2013

Ez egyszerűen gusztustalan. Fontosnak tartom a vadászatot gazdasági és természetvédelmi szempontból is. Ez viszont nem vadászat. Igénytelen tahók morbid szórakozása.

19

Magister május 8., szerda 20:03 2013 hozzászólt ehhez: 18

@rima_pudendi: pontosan! És az ilyenek alapján ítélik meg a többieket is...

20

andalas május 8., szerda 20:25 2013 hozzászólt ehhez: 17

@Magister: miért nincsenek kicsiny hazánkban ragadozók? (költői kérdés volt! )
Mikor bejönnek azt is lövik! Az aranysakál elintézné a rókát.. de őt is lövik. És még sorolhatnám.
Nem gyenge lelkű állatvédőként utálom zsigerből őket, aki még életébe nem látott vadászt vagy vadat. Elég sokáig tanultam vadgazdálkodást, nagyon sok vadászt is ismerek! És most igazán örülök, hogy válaszoltál nekem, mert mindig is érdekelt az hogy mivel nyugtatják a lelküket a vadászok. Ezt a vadgazdálkodás indokot annyiszor hallottam már. Meg kell védeni a mezőgazd terményeket is. De miért is van túlszaporodva a vadállomány? Mert télen tömik a vadat! Mi a francnak? Nem jócselekedetből mint én, hogy télen zabáltatom a madarakat és nem várok érte cserébe semmit.! A vadászok azért etetik, hogy még a silány génállományú jószág is túlélje a telet, pedig egy keményebb tél szépen szelektálna. De nem, a vadászok rászoktatják a kukoricára stb-re majd a gazdák csodálkoznak hogy a nagy vadállományt nem bírja eltartani a terület és rámeny a mezőgazd.-i földekre. Szóval, akkor miért is etetik télen a vadászok a vadat?
Honnan veszem, hogy csapdázzák őket? Hát most írtad, hogy élvefogócsapdát lehet használni! Kotorékoznásról nem írtál semmit, pedig az különösen kegyetlen és undormány dolog!
Honnan veszem hogy mérgezik őket? Onnan hogy a ragadozómadarakat a tetemétől kell elszállítani az állatkertbe, hogy megmentsék őket mérgezés miatt. És ez nem egyedi eset, hanem országos! Nem egyszer fordult elő, hanem folyamatosan és egyre több eset van (csak amit megtalálunk/megtalálnak!)
Én nem a fent látható képek alapján ítélek meg egy vadászt se, hanem tapasztalatból.
De ez a téli vadetetés tényleg érdekelne, hogy miért is kell, hogyha az a vadászat indoka, hogy ne szaporodjon túl a vadállomány, akkor miért nem engeditek hogy a természet szelektáljon télen?

21

Chaerea május 8., szerda 21:01 2013 hozzászólt ehhez: 20

@andalas: Várjunk, most akkor a kétes "sportértékű" vadászati módszerekről (csapda, méreg stb...), vagy általánosságban állatok emberek általali elejtéséről beszélünk? Az utóbbi szerintem védhető dolog (a fogalom kittenbergi, széchenyi értelmében).

22

Magister május 8., szerda 21:44 2013 hozzászólt ehhez: 20

@andalas: meg kell mondjam nem értelek! Ha tanultál vadgazdálkodást, akkor pontosan tudod, hogy miről beszélek! Mivel nyugtatjuk a lelkünket? Én nem nyugtatom az enyémet semmivel mert nem kell! Én szeretem az állatokat, magam is állatvédő vagyok és nem gondolom, hogy ez a két dolog ne férne össze a vadászattal!

És hogy miért van túlszaporodva a vadállomány? Mert a TSZ-ek szétesésével megváltozott a mezőgazdaság képe. A nagytáblát felváltotta a kisparcellás művelés, így a vad folyamatosan talál táplálékot és fedezéket. Ebből következőleg ugyanaz a terület képes nagyobb populációk eltartására.

Ami a téli vadetetést illeti: hogy miért kell? Mert a vadat szeretnénk megtartani a területen. Azért etetjük, hogy ne vándoroljon el. És ez nem azt jelenti, hogy ne menjen át a szomszéd erdőbe, hanem hogy ne húzódjon rá a mezőgazdasági területekre, az erdő telepítésekre, ne kóvályogjon az utak közelében stb. De lehet, hogy igazad van és rossz példa volt, bár ha tanultál ilyesmit akkor nem tudom miért nem érted. Egyébként, ha a vadakat nem kell etetni, akkor a madarakat miért kell? Ott ne érvényesüljön a természetes szelekció? Vagy amit te csinálsz az jó amit mások (jelen esetben a vadászok) az rossz? Működik a kettős mérce?

Egyébként nem válaszoltál a kérdésemre: fogyasztasz húst? Használsz bőrből készült ruházati termékeket? Ha igen akkor az egész vadászellenességed csak demagógia!

23

ArkaChopa május 8., szerda 21:52 2013

A vadásznak egyetlen ismérve van : az , hogy meglövi a társát! Én a híreket olvasom!

24

Guriga május 9., csütörtök 11:38 2013 hozzászólt ehhez: 8

@Magister:

25

andalas május 15., szerda 13:56 2013 hozzászólt ehhez: 22

@Magister: a túlszaporodott vadállományt már megbeszéltük. Ja, a TSz-nek is van köze hozzá, de a vadászok még etetik is télen, na de mi a francnak??? Hogy megtartsátok a területen? Jaaa, azt hittem szeretetből etetitek , de csak gazdasági hasznot akartok, akkor meg nekem senki ne mondja azt hogy milyen rendesek a vadászok, hogy télen zabáltatják a vadat. Egy terület nem tudja eltartani a túlszaporodott vadállományt. Elmennének onnan a francba, ha a vadászok nem etetnék. Helyette maradnak, és húúú a vadászok mire jönnek rá. Túl van szaporodva a vadállomány, lőni kell mert másképp letarolja a mezőgazd-i területeket. Na, ezzel van a baj!
Pff, basszus, és komolyan összehasonlítod a madáretetést a ti vadetetésetekkel? Ne már! Most ezt tényleg el kell magyaráznom?
Azt már kitárgyaltuk, miért faszság a lőhető vadat etetni.
Miért kell a madarakat zabáztatni télen?
Na, csak párat sorolok fel, és nem, nem kettős mérce, de ha értenél a természethez akkor nem kérdeznél ekkora butaságot.
Téli madáretetés:
-nagyüzemi mezőgazdaság-olyan területeket veszünk el a madaraktól ahol a téli eledelt meg tudná találni
-védettség: a sok emberi hatás miatt a védett madarak életbe tartása
-vadászok: hadd ne soroljam fel hány énekesmadarat ölnek meg a vadászok egy szezonban
És tudod mit, legyen kettős mérce! Én, a vadászokkal ellentétbe nem fogom azokat a madarakat lelőni akiket télen etettem. Úgyhogy ha akarod, felfoghatod így is, amit én csinálok, az a jó!
A kérdésedre válaszolván, nem, nem eszem hús, nem használok bőrből készült ruházati termékeket! De ennek mondjuk semmi köze ahhoz, hogy miként vélekedek a vadászatról, mert tizenvalahány éve, mikor még ettem húst akkor is így vélekedtem a vad"gazdálkodásról"!

26

Magister május 15., szerda 15:49 2013 hozzászólt ehhez: 25

@andalas:
- egyrészt nem észnélküli etetés folyik, csak akkor etetnek, ha az időjárás megköveteli azaz akkora a hó (esetleg olyan nagy a fagy) hogy nem tudja kikaparni
- a mezőgazdasági termelés csak a madaraktól veszi el területet? Szerinted elvándorolna? Ha tényleg értenél hozzá akkor tudnád, hogy nem így van. Tudnád, hogy a nyúl inkább éhen döglik akkor sem megy pár száz méternél messzebb, de ha menne akkor sem tud, mert útját állják az autópályák, a városok és a többiek. Ami a nagyobb vadakat illeti: azok tavasztól őszig megtalálják a számításukat ezért eszük ágában sincs elvándorolni, télen meg már...
- védett madarak. Valóban nagyon fontosak, de vadgazdálkodás nélkül idővel a többieket is felvehetjük a listára. Ha nem azért mert lassan elfogynak, akkor azért mert kiirtják azok akiknek a megélhetését felzabálja.
- mióta lehet énekesmadarakra vadászni Magyarországon? Amiről te beszélsz az orvvadászat amit a törvény büntet, ahogy a korábban említett mérgezést is. Hogy elég szigorú-e? Ebben biztosan egyetértünk: távolról sem. A magyar környezetvédelem, sokkal szigorúbb (és sok helyen konzekvensebb) szabályozást érdemelne (ide értve a vadászatra vonatkozó jogszabályokat is).
- gazdasági érdek: a vadásztatásból közvetlenül (nem számolva a szálloda és egy területekről befolyó pénzeket) befolyó évi több százmilliós bevétel nagyon nagy része fordítódik erdőtelepítésre, környezetvédelemre és még sok minden másra.

Sajnálom, hogy egy keskeny résen át nézed a dolgokat, mint oly sokan. Ez az egyik oka, hogy nem értjük meg egymást. Vadászok és Környezetvédők nagyon sokat tanulhatnának egymástól, de ennél is fontosabb, hogy sokkal többet tudnának tenni közösen...

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned. Belépés itt, vagy regisztálj nálunk, ingyenes és vicces!


Ezt ne hagyd ki!

Biztonságos tűzifa vágás

VadászokVadászok



15 4 6


Értékelnéd? Jelentkezz be!

még képtelenség

Szívszorító és gyönyörű
Kulturált galamb
Mondja kérem, elkezdődött már a vadászidény?
Kapj el, ha tudsz
Táncoló kutya
Animal sex fail