Fizikailag megmagyarázhatatlan jelenség

Bocs a szlovák nyelvért, de szerintem elég csak látni a videót, nem kell érteni amiről beszélnek.A lényeg, hogy Csehországban Lačnov-on egy megmagyarázhatatlan jelenséget láthatunk.Amint látod partnak felfele mozognak a dolgok.Nem fake.Fizikusok nem találtak rá magyarázatot eddig.
Telepítsd a Flash Playert, vagy engedélyezd a javascript futtatást.

Küldd el barátodnak, munkatársadnak! 22 alkalommal már elküldve!

Nincs ötleted, mit küldenél? Kattints ide, tudd meg mit küldtek a többiek!


Csak valós feladó esetén továbbítunk.

Regisztrálj itt és most!

feed Már 105 hozzászólás: Fizikailag megmagyarázhatatlan jelenség

Legyél Te a következő, aki megmondja! Akarod tudni mi folyik itt? Használd az RSS követőt!

Ez csak az utolsó 50 hozzászólás! Kattints ide, ha mindent látni akarod!

56

pagabee • május 4., szerda 21:39 2011

Szerintem ez nem mágneses, hanem inkább valami gravitációs dolog, mert a videó elején a farönk is felfele gurul nem csak a vas tárgyak.


57

labee • május 4., szerda 21:44 2011

@Bombi: Az a vicces, hogy nem láttam be is perlem plágiumért Am a videóból nem lehet megmondani, hogy most ez érzéki csalódás vagy sem.


58

kisokka • május 4., szerda 21:48 2011 hozzászólt ehhez: 50

@H4cker: A faszát, 4%-os emelkedőt nem nagyon érzel meg.Ha láttad volna azt a Discoverys műsort, simán elhinnéd, hogy optikai csalódás.


59

edömér • május 4., szerda 21:54 2011

Nem megmagyarázhatatlan a dolog, a Földön sok helyen vannak gravitációs anomáliák, általában nagy lánchegységek vonzáskörzetében ahol a közvetlen közelben nagy sűrűségű kőzetek találhatók nagy tömegben. Ha valakit érdekel a dolog, nézze meg a legújabb gravitációt mérő műhold képeit, a piros területek közelében található zöld foltok ezek a területek. Ebben semmi természetfeletti nincs, egyszerű fizika.


60

company • május 4., szerda 21:58 2011

fake. Csak látszat. Fizikailag lehetetlen.


61

jumurdzsak • május 4., szerda 22:38 2011

Slovakiabol vagyok láttam a hiradot és értem is és sztem is csak FAKE


62

jumurdzsak • május 4., szerda 22:41 2011

Igaz ami igaz ismeroseim voltakott és le volt zárva- vajon miért is? amugy pedig fogalmam sincs kinek lene rá pénze kifizetni a tv stávot mert mondták hogy ök is kiprobálták és nem kamu szerintuk, igaz ami igaz egyszer elmegyek oda és ha voltam ott akor biztos hogy írok h igaz e a videohoz még anyit hogy nem csehországban van hanem szlovákián


63

tommikam • május 4., szerda 22:49 2011

a térképen magyarország felett én csehországot látom


64

Dr.acula • május 4., szerda 22:49 2011

Van pár ilyen videó fent youtubon én úgy tudom van rá magyarázat


65

Dyman • május 4., szerda 23:11 2011

ez halandzsa....


66

opeca • május 4., szerda 23:19 2011

Igazából ha az anyagnak tömege van, akkor gravitációs hatást is kifejt. Pl. a piramisok - azok már elég méretes - közelében eltér a gravitáció. És persze ezzel együtt az idő is is máshogy telik a piramisok mellett, ami persze mindkét tényezőre vonatkoztatva, nagyon nagyon kis mértéket jelent.
Továbbá a Föld egyes pontjain különböző a gravitáció erőssége. Elvben lehetséges, hogy egy alacsonyabb ponttól a magasabban levőig guruljon bármi, mert az számít, hogy a két pont közötti nehézségi potenciál előjele milyen és nem az melyik van magasabban vagy alacsonyabban.
Viszont ilyen kis területen két ennyire eltérő érték csak nagyon különleges geometria szerkezettel lehetne elképzelhető.


67

ventusz • május 4., szerda 23:47 2011

Bemérték speckóbb műszerekkel és kiderült, hogy csak a horizont látszik másképp, mint az megszokott volna, és azért tűnik emelkedőnek, holott az lejtő. Van hogy néha én is úgy érzem elsőre, hogy közel sík talajon haladok, pl autópályán, amikor van egy hosszú szakasz, és nem igazán látni, hogy hol a vége, és mégis emelkedőn mész. Kb ez van itt is. Enyhe emelkedőnek látszik, közben enyhe lejtő.


68

company • május 5., csütörtök 00:34 2011

Ha egy golyót egy tál szélére rakunk, úgy hogy még ne essen ki belőle, akkor a golyó bele fog gurulni a tálba, és a tál legalacsonyabb pontján megáll. Ha ekkor kitérítjük az egyensúlyi helyzetéből, újra fel foglya venni azt. Ennek a magyarázata az, hogy minden az energia minimumra törekszik. Minden próbálja a lehető legkisebb energia szintet felvenni. A golyónak a tál tetején nagy a potenciális energiája, az alján kicsi. A tál alján úgynevezett potenciálgödörbe került.
A videóból én annyit tudtam kivenni, hogy a dolgok, felfelé gurulnak a lejtőn. Ez csak akkor lehetséges, ha a testre ható erők eredője, a lejtő teteje felé mutat. A testre egy olyan erőnek kell hatnia, ami a gravitációs erő, lejtővel párhuzamos komponensével ellenkező irányú, és mennyiségileg nagyobb. Ez csak akkor lenne lehetséges, ha a lejtő teteje alatt pár centivel lenne egy erőforrás. Azért pont ott, mert ha pár méter mélyen lenne, akkor a lejtőn nem felfelé gurulnának a dolgok, hanem megállnának. Ez pedig kizárja azt a tényezőt, hogy esetleg egy hegység miatt. Lehetséges hogy vannak olyan hegységláncok, ahol nagy mennyiségű, és sűrűségű anyag halmozódott fel, de a Föld súlyához képest az elhanyagolható, és ha változtat is a gravitációs erőn, akkor is csak 10 a mínusz sokadikon hatással, tehát nagyon kicsit. A Föld lapultságából, tojás alakjából származó gravitációs eltérés, 10 a mínusz negyedikenes nagyságrendű, ami ugye abból ered, hogy a Föld magjában levő, hatalmas tömegű anyag eloszlása nem egyenletes. Már pedig ahhoz a tömeghez képest, egy hegység tömege elhanyagolható.
Összefoglalva: szerintem fake, mert egy igen erős vonzó erő kellene hogy legyen a domb tetejének közelében, amit biztos hogy az ott levő emberek is éreznének.


69

fulee9999 • május 5., csütörtök 00:42 2011 hozzászólt ehhez: 67

@ventusz: Nekem egy rövid videó is elég volna, nem kell "speckó műszer" ahhoz, hogy elhiggyem, hogy felfelé folyik ott a víz. Leraknak egy vízmértéket és ha a bubi felé gurul a labda akkor csoda van.
BTW a gps-t nem pont ilyenekre találták ki?!


70

H4cker • május 5., csütörtök 02:14 2011

@kisokka: hogy a picsába ne éreznéd meg a 4% os emelkedöt? kocsival a 10% osat se érzed meg ugy.. de egy kisebb tárgynak tudod mi az...


71

H4cker • május 5., csütörtök 02:15 2011

söt gyalog se a legkényelmesebb 10% os emelkedön felfele menni


72

H4cker • május 5., csütörtök 02:17 2011

maradjunk annyiban hogy hiszem ha "látom"
@company: elég szakszerűen fogalmaztál, igaz, a felét sem értettem, de a "foglya" eredetileg pontos "j"-vel heJes


73

psychozoleee • május 5., csütörtök 06:47 2011

Ugyanez a jelenség megtalálható Romániában is Nagybánya és MáramarosSziget közötti útvonalon


74

Gabrov • május 5., csütörtök 08:10 2011

Ezek szerint akkor ott az emelkedőn felfelé könnyebb sétálni, mint lejtőnek lefelé ?


75

RIP • május 5., csütörtök 08:22 2011

ezek szerint az a gitározik a lejtőn


76

acm1122 • május 5., csütörtök 14:56 2011

A videóban mondják, hogy műszerrel megmérték, és megállapitották, hogy a lejtő 4%-os, és az alsó és a felső pont között 2,30 m a külömbség. Vagyis az autók 2,30 métert gurulnak felfelé.


77

eschpi • május 5., csütörtök 15:07 2011

teljes mértékben egyetértek company -val. ezen kívül, ha olyan erő hat ott, hogy képes egy buszt alrébbgördíteni, akkor az embereket is el kéne húznia, valamint (mivel valószínűleg ez már évezredek óta így van) minden fűnek, fának, növénynek abba az irányba kéne dőlnie, mint amikor egy területen a szél mindig egyirányba fúj és a fák megdőlve nőnek. hasonlóan, ha a buszt ilyen erővel húzta, akkor egy kis golyót, farönköt, vizet gyorsabban kéne vonzania.
szerintem csupán feltünési viszketegsége volt egy rakás embernek...


78

kisokka • május 5., csütörtök 15:10 2011 hozzászólt ehhez: 77

@eschpi: Turistacsalogató.


79

eschpi • május 5., csütörtök 15:25 2011

hát igen, valamire rá kell mászni. egyébként az indexen is már írtak ilyen helyekről, van pár a világban. hogy idézzek: "A GPS alapú mérések szerint viszont a néhány száz méteres útszakaszon a vélt emelkedő irányába valójában 6 métert lejt az út."... tehát csak úgy látjuk, mintha emelkedő lenne. ez olyan, mint amikor egy repülőgép zuhanórepülésbe kezd. aki bent van, úgy látja, mintha lebegne és súlytalanság állapotában lenne, de természetesn nem súlytalan. egy külső megfigyelő a földről azt látja, hogy ugyanúgy zuhan a szerencsétlen a repülőgéppel együtt. viszonyítás kérdése az egész.


80

joshsword • május 5., csütörtök 16:21 2011 hozzászólt ehhez: 32

@Vegetto: látom te vagy a legújabb iq bajnok...de már nem kell neked elmagyaráznom, mert a sok hozzászólásból már leszűrhetted, hogy csak a turizmus növelésének érdekében lett ebből hír.
Egyébként is: több ezer évig ezt nem vette észre senki???


81

mels2 • május 5., csütörtök 17:02 2011

hogy mentek le a lejtőn??


82

adika89 • május 5., csütörtök 17:50 2011 hozzászólt ehhez: 80

@joshsword: Azért nem vették észre, mert eddig nem volt ilyen.


83

Kisbeni • május 5., csütörtök 17:56 2011 hozzászólt ehhez: 59

@edömér: Engem érdekelne az a műholdkép.Tudnál nekem linkelni valamit?


84

ventusz • május 5., csütörtök 19:20 2011

Rájöttem... A hülyeség görbíti a teret, és arra biztos sok a hülye..


85

Bl4st3r-x • május 5., csütörtök 19:27 2011

ilyesmit már mutattak vagy tízével ezelőtt, világszenzációként... aztán nagy eszesek, meg gravitáció, meg mittoménmi, valaki kiított egy vödör vizet az útra. És a víz bárhol vagy a világon kurvára mindig lefelé folyik. Itt úgy tűnt, mintha dombnak felfelé folyna... mit jelent? hogy a baszottul egy lejtőröl van szó a végén dombbal, amitől úgy látszik felfelé gurul bármi is. SEHOL nincs olyan hely ahol bármi TÉNYLEG felfelé gurulna, de rengeteg olyan dolog van amire azt hisszük hogy az az, oszt közbe mégse az.Ez is olyan


86

pitbull87 • május 5., csütörtök 19:34 2011

jó sok hozzászólás na legyen eggyel több


87

Shirosaki • május 5., csütörtök 20:58 2011

Nem hinném h fake. Valamilyen erős mágneses mező lehet a magyarázat. Valahol a bolygón (tom h ez nem vmi pontos meghatározás) egy erdőben van vmi ősrégi ház, és a házban és annak környékén is olyan mágnesen mező van, hogy a ház előtt van egy apró (max 20cm magas) fellépő, amire 45 fokos lejtéssel rátettek egy kólás üveget, és az felfele gurult. Azt is mondták (tv-ben is volt), hogy a házban az emberek érdekes módon elveszítik a tájékozódó képességüket, és nem találnak ki a házból, csak az, aki már sokszor járt bent. Én hasonlóra gondolok itt is. De hát szabad vélemény nyílvánítás van


88

jumurdzsak • május 5., csütörtök 21:26 2011

Nos emberek mondtam h szlovakian lakok és szlovakul is tudok és rendesen utánnakapargattam meg utánnanéztem ennek a dolognak állítólag egy földbirtokos még az 1800 as években jött rá a mostani napokban kezdtek utánna rendeseben kutatni és 4-fokos a lejtö és a domb tetelye az aljatol 3,37m-re van, megkozelitoleg 30 fizikus egesz szlovakiabol vizsgálta és arra jutottak hogy valamiféle magnetikus eö lehet a dologban,de még tudományos magyarázatot nem találtak rá


89

Lézer • május 5., csütörtök 21:30 2011

srácok a lényeg, hogy a dombtetőn él egy szlovák paraszt bácsi, aki vett bírkákat anno Csernobilból, és ennyi, rejtély megoldva


90

eschpi • május 5., csütörtök 21:44 2011

mágneses erő, mágneses erő, mágneses erő... mióta vonza a vizet meg a fát? (: már réges rég megmagyarázták az egészet, csak úgy látszik, mintha emelkedő lenne, valójában lejtő, GPS -szel magasságokat mértek és kiderült, hogy valójában lejtő... ennyi buták ne legyetek drága embertársaim (: ha valami akkora erőt fejt ki, hogy buszokat mozdítson el, legyen gravitációs jelenség, legyen mágneses, annak akkor minden fémtárgyra, a műszerekre, az emberekre hatással kellene lennie. oszt mégsem (:


91

Ladis • május 6., péntek 03:03 2011

szerintem chuck norris van a dologban


92

company • május 6., péntek 10:25 2011 hozzászólt ehhez: 87

@H4cker: pedig szoktam ügyelni a helyesírásra, de ez most mégis becsúszott
@Shirosaki: esetleg utána tudnál nézni, hogy ezt hol olvastad, vagy honnan hallottad?
Azért az egészhez az hozzátartozik, hogy az ember még bőven nem áll ott, hogy mindent meg tudna magyarázni, akár csak fizikából. Ezért vannak folyamatosan kutatások. Valaki talál valami újat, aztán kísérleteznek, kísérleteznek még többet, és ha szerencséjük van a tudósoknak, akkor meg tudják magyarázni.
Amerikában például az egyik részecskegyorsítóban, úgy néz ki, felfedezték az ötödik erőt, ami igaz, hogy csak kis ideig lép fel, de létezik, és nem elhanyagolható.
Ez a házas dolog számomra kicsit furcsa, mert a mágneses erő, elvileg csak a fém dolgokra hat. Másrészről pedig az ember tájékozódása, ha jól tudom, nem nagyon függ a mágneses hatástól.
Viszont egy fizikus akkor jó, ha nyitott az új dolgokra.
Csak azt mondom, hogy a fizika jelenlegi állása szerint, (és a jelenlegi tudásom szerint) a természetben, nem lehetséges, hogy egy tárgy felfelé guruljon.


93

dizytigi • május 6., péntek 11:01 2011

Szerintem a szlovákok most jöttek rá, hogy nem csak felfele lehet menni a hegyen...


94

jumurdzsak • május 6., péntek 15:57 2011

ha értenétek szlovákul akkor megértenétek a videó lényegét...


95

zizi.. • május 6., péntek 17:52 2011

Valaki tudna egy You Tube linket irni nekem??? Amugy 9,5 !


96

zizi.. • május 6., péntek 17:54 2011

Azt "a felest" megtartom magamnak. Hátha nem tudok 'felmenni' e lejtőn...


97

revert145 • május 6., péntek 23:40 2011

@zizi: /watch?v=4qxwqNqL-Nc


98

unikorn9 • május 8., vasárnap 20:57 2011

ilyen van nalunk is es nem fake....autoval probaltuk es felfele ment...bar magyarazatot mi sem talaltunk


99

etta • május 9., hétfő 18:09 2011

fake


100

misi61 • május 9., hétfő 22:13 2011

én vagyok a 100 . hozzászoló hülye aki nem hisz a szemének?


101

labee • május 9., hétfő 22:17 2011

És buzi aki a vonal alá ír?
_______________________


102

H4cker • május 9., hétfő 22:58 2011

egyböl nincs hozzászólás én nem vagyok buzi, utálom a buzikat. és mivel csak kérdezted, nem kijelentetted, akkor én kijelentem, hogy nem buzi aki a vonal alá ír


103

Gekko3src • május 10., kedd 00:31 2011

a hatalmas nagy szakemberek egy darab ereszcsatornával kisérleteznek


104

zizi.. • február 6., hétfő 01:06 hozzászólt ehhez: 97

@revert145: beer


105

zizi.. • február 6., hétfő 01:07


A hozzászóláshoz be kell jelentkezned. Belépés itt, vagy regisztálj nálunk, ingyenes és vicces!


Fizikailag megmagyarázhatatlan jelenség

Fizikailag megmagyarázhatatlan jelenség


embernek tetszik, embernek nem. szerint képtelenség.


Értékelnéd? Jelentkezz be!
 
 
 
 
 

Hívd ide kollégád, barátod »