39 hozzászólás

  • kléni #13 november 11. 20:06

    15
    @xbL: Nem tudom, mert még sose kellett autót vennem. rotfl Alapból nem is vennék nem új autót, inkább spórolok még egy kicsit a plusz minőségért. Gondolom vannak a hibák felderítését segítő tanácsok, módszerek a neten, így első körben azokat nézegetném.
  • Inhouse #14 november 11. 20:17

    16
    @moto-motó: Itt nálunk a szomszéd megyében bukott egy prémium márkakereskedés ezzel. Megvették a törött fiatal autókat, felújíttatták, majd eladták, mint vadi új. Régebben volt, már lehet, hogy szabadultak. :)
  • xbL #15 november 11. 20:18

    17
    @kléni: Használt és új autó között óriási árkülönbség van. A spórolok egy kicsit azt úgy mondanám, hogy még hozzá rakom a négyszeresét. Pl én 1.7 millióért vettem egy használt Passatot. Egy új Passat 8-9-10 milliónál kezdődik. De erre majd rájössz, mikor odakerülsz. Arról ne is beszéljünk, hogy minél újabb egy autó annál silányabb minőségű alkatrészek kerülnek bele.
  • black235 #15 november 11. 20:20

    18
    @kléni: Egy picit avatott szem, észreveszi hogy mi volt törve. Egyrészt a színt soha nem lehet ugyan olyanra kikeverni. Másrészt ha a lemez egyszer meggörbül akkor kinyúlik maga az anyag utána hiába kalapálja vissza valahol már nem fog teljesen passzolni.
  • kléni #17 november 11. 20:22

    19
    @xbL: Szerencsére sose fogok odakerülni, mert a látásom nem teszi lehetővé, hogy vezessek. Így emiatt sose fog fájni a fejem, és egy rakat pénzt megspórolok a vételen meg fenntartáson. :D Cserébe nyomoroghatok a 6-os villamoson. rotfl
  • xbL #19 november 11. 20:29

    20
    @kléni: Sajnálom, hogy rossz a látásod.
  • cancer november 11. 21:01

    21
    A korrózióvédelemre kíváncsi lennék.
  • Inhouse #21 november 11. 21:23

    22
    @cancer: Pont ez jutott eszembe, hogy nem látszott amikor összehegesztett darabokat, hogy az utána igen hozzáférhetetlen helyekre előtte rakott-e valamit.
  • minime #15 november 11. 21:37

    23
    @kléni: ahogy már mondták...ha egy ilyen "javitott" autóval baleseted lesz, lehet hogy meghalsz mert a karosszéria merevsége /stabilitása nem megfelelö.
    Esetleg az airbag sem nyílik ki, vagy padlóféknél elhúz az autó egy oldalra...
  • Pepejoe #16 november 11. 21:43

    24
    @Inhouse:
    Ilyenért a legritkább esetben adnak letöltendőt. M.o.-n megkockáztatom, hogy soha.
  • Pepejoe #18 november 11. 21:47

    25
    @black235:
    Ha te is k.lakatos lennél, tudnád, hogy kell zömíteni az anyagot. Ha meg van nyúlva, simán visszaállítom, még úgymond csúnya szóval élve rövidebb is lesz mint volt, :)
    Ha pedig telifény van, nem gáz, ha 1-2 árnyalattal odébb van. Nincs mihez nézned de ha lenne is, el lehet csalni simán (amúgy meg ki lehet keverni, csak az nem a 20k./elem kategória)
  • Pepejoe #21 november 11. 21:49

    26
    @cancer: Van rá technológia meg cég is, az enyém 20.-án megy teljes alváz és üregvédelemre.
    Az, hogy itt megcsinálták-e, hát igen...
  • Pepejoe #23 november 11. 21:51

    27
    @minime:
    Tény, hogy a kasztni gyári merevsége az nem az a kategória, amit itt láthattunk...ez van. Van vidi a gyári és a kisipari (de igényes!!!) technológiával javított autóval, ismételt töréstesztre. Háááát....asszem egy Octavia.
  • kléni #23 november 11. 22:05

    28
    @minime: Na jól van, tényleg alábecsültem azt a dolgot. De akkor legalább valaki keressen egy töréstesztes videót erről a témáról, és rakja fel a képtelenség-re. :D
  • V8 #28 november 11. 22:14

    29
    @kléni: a vw-nél anno csináltak egy tesztet, fogtak két egy forma passatot megtörtétek mindkettő ugyanúgy majd az egyiket szakszervizben az előírásoknak megfelelő technológiákkal javítottak meg, míg a másikat beadták a szakihoz a hogy javítsa meg. Miután elkészült mind2n újra elvégezték ugyan azt töréstesztet, amit szakszervizben csináltak abban a tesztbábuk "túlélték" a sérüléseket míg a másikban "meghaltak"
  • kléni #29 november 11. 22:34

    30
    @V8:

    Erre gondolsz?
  • V8 #30 november 11. 22:49

    31
    @kléni: yeap :D
  • paraszt75 november 11. 22:58

    32
    Hagyjuk már ezt a gyári technológiás javítást. Ha úgy nézzük mind a kettő ugyanaz, ha minőségi a meló. Ha kókányolás akk persze nem. Amit az ember csinált szép munka, de kb 20 éve nem kellene ennyire összetört autókat megcsinálni. Lehet én is akkor csináltam ilyet utoljára, ha nem régebben. Konkrétan ha én jól akarnék aludni, vennék egy komplett kasznit és átpakolnék mindent
  • black235 #25 november 12. 12:13

    33
    @Pepejoe: Amit a videóban is csinált a kalapáccsal az soha nem lesz olyan pontosságú mint amit a prés csinál a gyárban. Persze jön rá a gitt amivel szép símának fog kinézni. Ezt fogja kiszúrni a festék vastagság mérő. Egy nagyobb elemnél pedig itt ott lesz 1-1 mm eltérés amit egy avatott szem észrevesz. Pl.: Tipikus ilyenek az apró eltérés az első sárvédő és az ajtó találkozásánál. Esetleg ugyan ez a löklapoknál. Géptető nem teljesen szimetrikusan illeszkedik. De egy avatott szem észreveszi az új gumikédereket, hogy egyik oldalon kopottabb mint a másik oldalon, esetleg a szélvédő gyártója nem stimmel, vagy éppen a bal oldali fényszórót más gyárotta mint a jobb oldalit, de ez már nem a lakatos fényezés téma.

    Egy csukott ajtós fényezésénél még mindíg lesz maszkolás, amit észre lehet venni. Egy nyitott ajtós telibefényezésénél a motorteret is kiürítik, meg futóművet is kikapják alólta akkor nem lesz nyoma, viszont annak az ára sem a 200k és "tesókkal" hétvégén megcsináljuk.

    Meg lehet nagyon szépen csinálni a kérdés, hogy megéri-e. Az emberünk dolgozott rajta 27 napot. Németben ez pl elképzelhetetlen lenne. A 27 nap nagyjából másfél hónap és járulékokkal meg mindennel együtt ezt lazán mondanám 20e Eur-ra. Az emberünk óradíja, a telephely költségei... Plusz jött hozzá a donor és még egyéb alkatrészek. Ha viszont keletebbre megyünk a gulágok árnyékába ott lehet ennek a töredékébe került a produkció és ott már megéri húzópadra tenni.
  • Ruszki #33 november 12. 14:03

    34
    @black235: Lévén hogy orosz a mester valószínűleg ott megérte megcsinálni a távoli tajgára tovább értékesíteni pedig kitűnő :) Méh biztos így is jobb a 30éves zsiguliknál Mondom ezt úgy hogy nekem is Ladám van :D
  • Pepejoe november 12. 14:04

    35
    Akkor végülis ugyanarról beszélünk. Meg lehet csinálni mindent, ha pénz van minden van.
    Csavarozott elemet nem is javítunk, csak ha max. 1-2 órányi sérülése van. Minek? Tele minden bontó, senkinek nem éri meg. Géptető, sárvédő, ajtó...
    A hézagok meg: nem akarlak elkeseríteni de egyik új autó sem szimmetrikus, ha már ezt a szót használjuk. 1-1 mm simán van két oldal összehasonlításában, azonos pontokon. Ezek autók, nem űrrakéta, nem kell századmilis illesztés. 0 km esen is van csukottajtós fényezésjavítás, egy szállításkarcolt horpasztott autót nem fognak ezért bezúzni, eladják és kész.
    Amúgy sok fényező szebbet fúj megerőltetés nélkül mint a robot a gyárban mert ott vannak festékhasználati megkötések környezetvédelmi és gazdaságossági okokból. Ha megnézed, főleg a kisebb árkategóriákban narancsosabb a fényezés, fényezőzoli meg tükörre fúj ha nem figyel és túl jót csinál, bukta. :D
  • Ruszki #35 november 12. 15:25

    36
    @Pepejoe: fényezőzoli :D :D :D :D beteg de nagyon
  • Ruszki #32 tegnap, 12:43

    37
  • paraszt75 #37 tegnap, 23:29

    38
    @Ruszki: Értem én mit szeretnél ezzel mutatni, de menj el mondjuk akkor egy VW szervizbe. Le merem fogadni, hogy az itt emlegetett gyári technológiás javításhoz szükséges gépi és szakmai erőforrások 50% sehol nincs.
  • Ruszki #38 ma, 05:24

    39
    @paraszt75: Nekem elég hogy érted :) Nem akarom tudni hogy mennyire szarnak bele és mennyire nincs meg hozzá semmijük mikor meg kellene hogy legyen mindenük abból drága óradíjból
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!