A motorok Rolls-Royce-ának hívják. :beer:

A céget 1919-ben az Angliai Nottinghamben George Brough alapította és vezette, aki tervezőmérnök, vállalkozó, gyártó és versenyző is volt egy személyben.
Minden egyes motorkerékpár egyedi volt, emellett különlegességük, hogy mindegyiket kétszer szerelték össze, először azért, hogy megbizonyosodjanak róla, hogy minden pontosan illeszkedik, eztán szétszerelték és csak ekkor kapta meg a minden esetben egyedi fényezést, amit a megrendelő kérésének megfelelően készítettek.
A gyártás befejezése után maga George Brough tesztelt és vizsgált át minden motorkerékpárt, és ha már a legkisebb hibát is vélte velfedezni, azonnal visszaküldte a gyárba, hogy kijavítsák a problémát. Szakemberek szerint a motorok összeszerelési minősége legalább olyan kitűnő, mint a Rolls-Royce autóknak. Épp ezért nevezik a Brough motorokat a motorok Rolls-Royce-ának. Ám, ahogy mindig, úgy ebben az esetben is két oldala van az érmének, hiszen a kivételes minőséghez szinte elkerülhetetlenül társulnak a magas gyártási költségek és ezzel az igen magas vételár, ami a maga idejében körülbelül két éves angol fizetésnek felelt meg. Ennek okán csak a tehetősebbek engedhették meg maguknak ezt a gyönyörű gépet, és a kevés megrendelés miatt a termelés sosem indult be eléggé ahhoz, hogy a cég teljesen bebetonozza magát a motorkerépkárok piacára. A harmincas évekre a motorok eladásai mégjobban megcsappantak, de George nem adta fel és utolsó próbálkozásként, hogy a cégét megmentse úgy döntött megpróbál betörni az autók piacára, így 1935-ben megépítette első autóját, melyből a következő 5 évben 85-öt sikerült értékesítenie, sajnos azonban ez nem volt elég ahhoz, hogy a második világháború alatt és után is fenn tudjon maradni a cég, így 1940-ben bezárta kapuit. Később a cég gyárát átadták a Rolls-Royce Merlin-nek, aki repülőgép-hajtóművek gyártását kezdte meg George néhai gyárában.
A George által terezett motorok nem csak kivételes összeszerelési minőségükkel és páratlan kinézetükkel írták be magukat a történelembe, hanem elképesztő teljesítményükkel is, melyet misem bizonyít jobban, minthogy több gyorsasági rekordot is magáénak tudhatnak, illetve, hogy előszeretettel használták őket versenyzéhez. A kezdeti modellek, először az SS 80 neve, igazolás arról, hogy a gép elérte a 80 mérföldes sebességet(1922), továbbá az SS-100 rendelkezett az igazolással arról, hogy a gép elérte a 100 mérföldes óránkénti tempót (1924).
A gyár 21 éves fennállása alatt körülbelül 2476 darab motort építettek, melyből mára nagyjából 1000 darab maradt csak fenn.
Versenyek
1922
George Brough indult egy oldalszelepes motorkerékpárral a Surrey-i Brooklands versenypályán, ahol 160 km/h sebességet ért el. (Helyezésről sajnos nem írnak.)
1927. június. 11.
R. E. Thomas indult a Cefn Sidan-i gyorsulási versenyen, ahol 1. helyezést ért el két különböző távolságon is.
1927. szeptember. 11.
R. E. Thomas ismét indult a Cefn Sidan-i gyorsulási versenyen, ahol ezuttal négyféle távolságon ért el 1. helyezést.
1928
George Brough a Pendine-i 1,6 kilométeres gyorsulási versenyen 1. helyezést ért el.
1928
R. E. Thomas a Pendine-i 1,6 kilométeres gyorsulási versenyen 2. helyezést ért el.
1931
J.H. Carr a Pendine-i versenypályán két versenyszámban is 1. helyezést ért el.
1935
Eric Fernihough a Brooklands-i versenypályán rekord köridőt ért el, illetve rekordsebességet, egészen pontosan 198.88 km/h-át.
1936
Eric Fernihough egy gyorsulási versenyen első helyezért ért el 263.64 km/h sebességgel.
1937
Eric Fernihough ismét egy gyorsulási versenyen indult, ahol két távolságon is rekordot döntött.Egy mérföldön 273.3 km/h-val, egy kilométeren pedig 220 km/h-val.
Típusok
Korai típusok: Brough Superior Mark I, Brough Superior Mark II, Brough Superior Mark II Sport, Brough Superior Overhead 500, Brough Superior 680 S. V. Junior, Brough Superior 750.
SS100 (1000 köbcentis, 1924-től egészen 1940-ig gyártották.)
SS80 (1000 köbcentis, 1922-től 1940-ig gyártották.)
SS680 (680 köbcentis, 1926-tól 1936-ig gyártották.)
11.50 (1096 köbcentis, 1933-tól 1940-ig gyártották.)
Golden Dream (1938-tól 1940-ig gyártották.)
Pendine (Az SS100-ra alapuló versenyváltozat, melyből csak néhány darabot készítettek 1927 és 1940 között.)
Brough Superior autók
George három modellt tervezett, de csak kettő érte el a termelést.Az első egy 4000 köbcentis Hudson motorral ellátott 114 lóerős autó volt, mely óránkáni 140 kilométeres sebesség elérésére volt képes. 0-ról 100-ra pedig 10 másodperc alatt tudott felgyorsulni. Ezt 1935-től 1939-ig gyártották.
A második típus, mely végül nem készült el, egy 8 hengeres Hudson motort kapott volna, de ennek a fejlesztését George abbahagyta, hogy egy kisebb 3500 köbcentis motorral ellátott autóval tudjon foglalkozni. Ez 140 lóerős lett és a legtöbbet eladott autója lett George-nak, egészen pontosan 80 darabot értékesítettek belőle 1936 és 1940 között.
Bár sorozatgyártásba nem került, de volt még egy autó, melyet Lincoln-Zephyr V12-es, 4387 köbcentis motorral épített meg George 1938-ban.
:beer:

12 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!